Vyšší hmotnost závisí poté na konfiguraci vozidla. Další součástí výbavy vozidla je dvoustupňový pomocný pohon z převodovky s hydraulickým čerpadlem a vývodovou drážkovou hřídelí pro pohon zemědělských nástaveb (cisterna a rozmetadlo) a vzduchová regulace pérování předních a zadních náprav umožňující zvýšení/snížení vozidla pro výměnu nástaveb. Produktivita nosiče výměnných zemědělských nástaveb TATRA PHOENIX 6×6 je výsledkem vysokého užitečného zatížení, vysoké přepravní rychlosti v terénu a variability nástaveb. TATRA PHOENIX je navíc pohodlnější díky spojení unikátní tatrovácké koncepce podvozku se vzduchovým pérováním všech náprav. Výkonné motory PACCAR MX pak nabízejí díky nižší spotřebě přijatelné provozní náklady dokonce i při provozu v těžkém terénu. S nákladními vozy značky TATRA můžete tedy přepravit více nákladu efektivněji a rychleji.

Nosič výměnných zemědělských nástaveb
TATRA PHOENIX představuje spojení unikátního podvozku TATRA s prostornou a pohodlnou kabinou, moderními výkonnými a zároveň úspornými motory PACCAR MX a převodovkami ZF. Díky této kombinaci vás TATRA dostane dál – na místa, která jsou pro jiné nákladní automobily nedostupná. Navíc díky vysoké produktivitě a nízkým provozním nákladům dosáhnete i vyšších zisků.
Nosič výměnných nástaveb TATRA PHOENIX 6×6 je využíván pro různé zemědělské nástavby od dvoustranně sklopných koreb přes třístranně sklopné korby, velkoobjemové nástavby, cisterny až po rozmetadla, a to jak na silnici, tak na poli. Pevná nástavba je určena pro podvozek TATRA PHOENIX s rozvory náprav 3 440 mm a 3 900 mm + 1 320 mm. Vozidlo je mimo jiné vybaveno jedním nebo dvěma hydraulickými válci sklápění, zadním nástavcem rámu (trianglem), přičemž tento je možné doplnit spojovacím zařízením a příslušenstvím pro tah přívěsu s točnicí o celkové maximální hmotnosti 18 000 kg.
Provedení 4x4
.jpg)
Obrysový průměr otáčení* 21,5 m +– 1 m
Pohotovostní hmotnost** 11 500 (11 200) kg
Rozvor 2 150 + 2 300/2 950 + 1 320 (1 450***) mm
* Vnější obrysový průměr zatáčení pro základní provedení pneu a rozvoru
** Základní provedení podvozků pro montáž nástavby: nejkratší rozvor, pérování přední nápravy 8 tun a lehké kombinované pérování zadních náprav
*** Platí při použití pneumatik 12,00 R24 a větších.